Retningslinjer for retur, refusjon og kansellering

KJØPSBETINGELSER:

Hvordan er rettighetene mine ved retur/bytting?

Du har 21 dagers angrefrist, og vil bli kreditert om du ikke er fornøyd med varene, såfremt varene sendes tilbake i god stand. Ved uavhentede varer som returneres, blir kunden belastet for porto/returporto. For å kunne returnere varene må du gi oss beskjed innen 21 dager etter at du mottok varene. Du kan gi beskjed via telefon, epost, eller vanlig post. Klikk her for å fylle ut angreskjema. 

Betaling for frakt

Porto og ekspedisjon (kr. 59,-) kommer i tillegg uansett beløp når varene betales med kort. Om varene ønskes fakturert kommer porto i tillegg.

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa/Mastercard. Dersom du har aktivert sikkerhet for nettbetaling i nettbanken din vil du i betalingsprosessen måtte oppgi passordet ditt i Verified by VISA eller MasterCard i prosessen. Betalingen din reserveres ved ordre, og trekkes vanligvis når varen sendes fra oss.

Ordre til utlandet

Ordre til utlandet må betales med bank/kredittkort ved bestilling. Det belastes kr. 100,- for porto og ekspedisjon, uansett størrelse på ordre. Vœr oppmerksom på at tollkostnader også kan tilkomme.

Menighetskjøp

Hvis det er en menighet som du bestiller varer fra, så får du en rabatt om du bestiller med faktura og gir oss beskjed på en e-post eller telefon til 45605300.

Retur

Ved retur av varer vil du få refundert betalingen tilbake på samme kort/konto som du har betalt i fra. Normalt vil dette ta 3-5 bankdager etter at vi har mottatt og godkjent returen.

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest ett år etter at kjøper mottok varen.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsning

Klager rettes innen rimelig tid, og vi ønsker selvsagt å komme til enighet snarest mulig og på best mulig måte. Dersom dette ikke lykkes kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerrådet.no